Dibuix de l'Olga |
És de l'Olga Alvarez a qui li vaig demanar que fés la propera intervenció als vidres.
En el seu procés creatiu necessita de la paraula per acotar les idees i poder actuar.
La part del text que no està en negreta es presenta ,explica i reivindica la seva formació plàstica a partir del Carrau Blau i els cursos de Can Ginestar.
Al final expressa, amb total sinceritat ,els dubtes i dificultats que troba en el camí de la concreció.
W.I.P
Com en la majoria de coses, sempre hi ha un inici, un camí i un final... i jo em trobo caminant per a arribar a aquest final que és la intervenció a l'aparador de l'espai. Sense voler justificar el no-inici de la intervenció m'agradaria compartir el meu procés, aquest camí que s'allarga en el temps per raons palpables i lògiques i d'altres d'abstractes i inconscients... Un camí que valoro potser més que el resultat final.
He dit llenguatge artístic? Aquest és un dels punts que em creen un moviment intern difícil de definir, potser perquè crec que no el tinc i que encara l'haig de trobar. Cada persona té el seu bagatge i el seu procés de recerca i jo encara em sento verda, o potser com algú em deia fa poc: "haig de deixar-me caure de l'arbre perquè ja estic prou madura". Potser fa por caure, o potser no em sento "al punt" però qui sap si mai arribarà aquest punt... Fora psicoanàlisis innecessaris, aquest és el kit de la qüestió! Em considero una persona en constant recerca, amb inquietut i moviment constant. Sempre he estat així i, en el fons, espero no deixar de fer-ho... Però en aquest món ple de possibles l'important també és saber parar, escoltar-se i trobar moments presents capaços de convertir-se en un tot per a poder ser descrits; llenguatges que descriguin un moment vital, i no pas un llenguatge personal fixe i etern.
En definitiva, vaig aprendre a ser una guerrera i una rebel.lió
interna em va portar a inscriure'm a la carrera d'Antropologia (amb més
valors i més humana) i més tard a vincular-me amb la psicologia i la
creativitat a través d'un postgrau de la UB i a estudiar el procés
creatiu a partir dels cursos a l'Escola Massana d'Art teràpia i Art i
acció social.
I així estem, amb un CV extens i cagant sang per poder treballar d'alguna cosa!
I així estem, amb un CV extens i cagant sang per poder treballar d'alguna cosa!
És temps
d'aprofitar oportunitats i, per a mi, l'Aparador és un gran focus
d'aprenentatge, un projecte que valoro i que afronto amb il.lusió tot i
ser conscient de les seves "dificultats". I quins estan sent els "handicaps" d'aquest procés?
1. Els vidres de @lespai_cm ara mateix em semblen gegants, passar del
petit al gran format m'està resultant un repte considerable. Omplir uns
vidres de més de dos metres d'alçada més més de quatre metres d'amplada
es diu ràpid però no m'és fàcil. I eus aquí el perquè encara estic en
procés: perquè "m'ho imaxinava més petit!" (més gran no, gràcies). Les
figures que dibuixo no han crescut mai més d'un din3 i sempre he
utilitzat tècniques per a treballar en pla, que rivalitzen amb la
gravetat i que no serveixen per a treballar sobre un suport com és el
vidre. Així que el meu primer aprenentatge ha estat acceptar que copiar
els meus dibuixos als vidres simplement canviant l'escala era una idea
errònia.
2. Vaig començar a investigar quines eren les tècniques adients per a treballar sobre vidre i com utilitzar-les per a representar les meves figures humanes i el concepte que vull transmetre. Els rotuladors Posca són l'opció més fàcil, puc treballar la línia d'una forma similiar a com treballo amb el boli sobre el paper, però la transparència del vidre no m'acaba de convènçer. Una línia negre sobre blanc té un contrast no equiparable a l'efecte que produeix una línia negre sobre una capa teòricament transparent però amb un fons real com és l'interior del local o el propi carrer. Partint d'aquí vaig començar a plantejar-me l'opció de crear unes plantilles/stencils amb la forma de les figures per omplir els seus cossos amb spray i donar'ls-hi més opacitat. Necessitava una superfície homogènia, un blanc saturat que simulés el paper, o això creia.
3. La composició també està sent una altra història a
treballar: dibuixo una figura humana o moltes? Quines posicions trio i
de quina manera les combino? I aquí comença la baralla amb els
programes de disseny gràfic. A la carrera, vaig fer un "story board"
amb dibuixos fets a mà i encara tinc present la nota que em va escriure
el professor: "no estàs a l'edat medieval"... Els anys han passat i
continuu no estant d'acord amb ell, però també he après la importància
de conèixer determinats programes de disseny gràfic que agilitzen la
feina, escuren menys la butxaca i obren un ventall de possibilitats
amplíssim. Però sempre he tingut un "no sé què" en contra dels
ordinadors que ara m'està passant factura.
I en quin punt em trobo ara? Doncs amb una
mascarilla, un spray Montana i un rotulador Posca de color negre força
gruixut, sense plantilles però plantejant-me tornar a la línia, a la
tècnica que conec i amb la que em sento còmode. Com sempre, vull tornar
als inicis, al meu món de pocs recursos tècnics però molt oberta a la
improvizació "in situ" i al descobriment. Així que només necessito més
disponibilitat, deixar l'anàlisis i el pensament al calaix, i
aixecar-me amb bon peu.
Us ho dic i us ho demostro en breu!! Però també estic oberta a canviar de parè així que... continuarà!
Us ho dic i us ho demostro en breu!! Però també estic oberta a canviar de parè així que... continuarà!
(Modo bucle?)
@olguinprogress
Que grande Olguita Marina!
ResponEliminaGracias Felipe, ya ves como estamos! Dando vueltas al mundo y no por el mundo!jajaja
Elimina