25.3.24

FORMES, MATÈRIA I RELACIONS: el paisatge de TXELL MATEU


Del 21 de març fins al 24 de març vam tenir a l'ESPAI la Mostra de la Txell Mateu Brocs i Badalls.

Hem tingut l'oportunitat d'endinsar-nos en les seves inquietuds d'experimentació.Com ens va explicar Forma, matèria i relacions són els eixos vertebradors en què gira la seva recerca. A través d'un passi d'imatges d'obres anteriors ens va posar al corrent de la seva trajectòria.
Txell escriu: Com a artista, m'interessa treballar amb la FORMA, entenent-la com a límit del volum.... Després de la forma, el que més m'interessa són les RELACIONS, perquè poden modificar o adjectivar el valor de la forma, per això moltes de les meves obres es formen de més d'un element. M'agrada traginar matèria i tenir-hi relació tàctil.Darrerament, estic fusionant les meves professions i treballo amb motlles, formigons i resines. Fruit d'aquest interès pel treball amb formigons, ara estic investigant la forma amb motlles no recuperables, on no tinc tant control sobre el resultat final.

 

Els dies que va durar la Mostra ens va permetre parlar també de la seva participació en el projecte CUSTÒDIA. Els pocs custodis que no estaven de vacances van encetar un debat de què suposava tenir una peça cada mes a casa i com una mateixa obra podia adquirir moltes significacions.

Els resultats d'aquests últims mesos de recerca es van poder veure de manera molt elegant a l'ESPAI.

Formes arrodonides d'una fragilitat extrema ens parlaven de com MATEU havia treballat fins a arribar aconseguir-les.
Guix de dentista i resines acríliques conformaven volums. Establien relacions i narraven un paisatge personal dibuixat per la inquietud d'experimentar.

 

 + imatges

https://photos.app.goo.gl/rsPXoLFC3wnyd6KZ7

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

COMENTARIS