RECORDS D’ENLLOC
Delacroix va deixar dit que no li agradava viatjar, que allò que realment li plaïa era ser en un altre lloc, sense voler, va donar una de les múltiples definicions possibles d’un fenomen encara per arribar: el Turisme.
Algún especialista va dir que “el viatger no sap on va, el turista no sap on ha estat”. Una altra sentència romàntica ens diu que “el viatger veu el que veu, el turista només veu allò que ha anat a veure”.
Però ara, que ja som en temps de la Postfotografia, i el turista no va a veure res; va afotografiar-ho. La simbiosi entre l’ésser humà i el seu dispositiu mòbil és pràcticament total.
Tot aquest tema ens fascina, alhora que ens genera un reguitzell de preguntes:
- Quina necessitat tenim de fer fotografies de Times Square, la Sagrada Família o Sant Miquel del Fai, si podem comprar postals amb molta més qualitat i resolució?
- Cal que fem mitja hora de cua per fer un retrat de la Mona Lisa o del Manneken Pis?
- Ens hem d’apuntar a la tendència de fer fotos de la part més lletja dels llocs que visitem, per diferenciar-nos de la resta de turistes?
- Hem de deixar de ser turistes?
Per intentar donar resposta a tot plegat us proposem una acció participativa:
RECORDS D'ENLLOC
- Ens agradaria que ens féssiu arribar, al whatsapp 933 71 64 02, un vídeo curt (10 segons), vertical o horitzontal, amb el so corresponent, d’algun espai, de casa nostra o de la resta del planeta conegut, que tingui relació amb alguna de les coses que hem anat apuntant.
- Amb tots els talls videogràfics, cada un fet des de punts de vista i intencionalitats diferents confeccionaran un muntatge visual i sonor que presentarem a l’Espai a la tardor vinent. El termini d’enviament de la vostra proposta és el 7 de Setembre del 26.
Com veieu aquest any NO TANQUEM PER VACANCES!!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
COMENTARIS