1.3.20

NECKHEAD; Són temps de perdre el cap?


Fotografia de Carles Serrahima
Dies abans de la inauguració de l'Aparador, Janira Romero i Quim Deu conversaven de com col·locar les peces que s'havien de presentar el dijous 27 de febrer a l'ESPAI.
Fotografia de Dorothee Elfring

Fotografia de Dorothee Elfring








Després de la inauguració del projecte NECKHEAD la seva creadora va anar contestant les preguntes que li formulava el públic.

Preguntes que anaven des del material emprat fins a quina idea s'amagava en la frase perdre el cap.






Tres obres conformen la instal·lació. Col·locades directament a terra, ancorades i que s'estilitzen per acabar amb un volum quadrat.

Les peces que s'exposen no poden evitar de ser tocades. El marbre de Carrara ens invita a sentir a través del tacte.El personatge fet en fusta de biga centenària observa, amb el seu coll que s'allarga i un cap petit que interpela.





El rebuig de fer tan l'obra de marbre com la de fusta s'apilona amb un fràgil equilibri d'on surten punxes que vigilen la forma.

Les empremtes deixades per les màquines de tallar aquí prenen protagonisme.




Un Espai ple per a escoltar amb molta atenció les explicacions que anava donant la Janira.

 Apropar el creador/a a la gent sempre promou un clima de complicitats.





 
Al vespre, en silenci les escultures agafen presència. Immòbils, estàtiques hieràtiques observen com la vida transcórrer a l'altra banda dels vidres.

fotografía Carles Serrahima
+ imatges
https://photos.app.goo.gl/6NbCwxXE7Mopn78T7

19.2.20

NECKHEAD a l'Aparador

El dijous 27 de febrer a les 19,30h acabarem el mes amb la presentació del projecte NECKHEAD de Janira Romero-Girón. Una intervenció als vidres de l'aparador.


NECKHEAD és una proposta feta per a ser mostrada a través dels vidres que actuen com a membrana osmòtica.

Seguint la línea del llenguatge plàstic d'aquest últims anys Janira Romero ens presenta uns personatges arrelats a la terra però el seu estilisme els porta a perdre el cap.

Un treball subtíl, de gran potència  que ha deixat anar l'autora des del cor i l'estomac.

31.1.20

El que no es visible es va fer present!

El dijous 30 de gener hi havia molta expectació per escoltar als tres artistes que vàrem convidar per parlar sobre Art i Espiritualitat.

Kima Guitart, Màrius Brossa i Guido Dettoni.

Kima Guitart va començar amb una cita de Paul Klee que feia referència allò que no és visible i on rau l'espiritualitat.

La seva instal·lació Plouen pregàries va ser l'eix conductor de la seva explicació

Inspirada amb els desitjos que voleien en les terres tibetanes Guitart va concebre aquesta obra de seda d'organza, tenyida amb pinzellades atzaroses, a partir d'un procés meditatiu i de silenci.


Apropar l'artista a la gent que omplia l'ESPAI, poder rebre les inquietuds i anhels que comporta l'acte creatiu de primera mà va omplir  el recinte de pensament i de preguntes.



Màrius Brossa va mostrar la seva obra Protectors. Sortida d'un procés creatiu on  la meditació i de les ensenyances budistes tenen un pes molt important.
En format de joc de cartes els seus dibuixos volen mostrar la comunió entre l'energia centrípeta femenina i la centrífuga masculina.

Cada carta porta en el seu revés frases de reflexió.



Guido Dettoni, les seves explicacions es van centrar principalment amb la seva obra Maria.

Sortida de la seva idea que l'escultura no es mira amb els ulls sinó amb les mans construeix el volum. Modelatamb cera i amb els ulls tancats crea una figura femenina que actua com generadora d'accions i a la vegada de mediadora per la pau.




  Tan la Kima, com el Màrius, com el Guido van fer participar activament a la gent que amb molta atenció omplia l'acte.
 Si voleu conèixer millor la seva obra, aquí teniu els enllaços:
guidodettoni.tk
www.brossa.org Brossa
kima guitart.art

+ imatges ahttps://photos.app.goo.gl/CR863bJkunEZoYk2A

21.1.20

Art i espriritualitat: un binomi transformador!

Comencem el 2020 amb noves activitats!! El dijous 30 de gener a les 19,30 h posarem a debatre el concepte ART I ESPIRITUALITAT. Ens aproparem a tres artistes amb mirades diverses.



KIMA GUITART creadora que ha participat en la 4a edició de la custòdia amb l'obra el sagrat Té una obra molt extensa. Ens explicarà el procés que ha seguit en la seva instal·lació Plouen pregàries







MÀRIUS BROSSA creador multidisciplinari ens mostrarà l'obra protectors. va participar en la tercera edició del projecte custòdia. amb la peça 40 ecrits





GUIDO DETTONI, escultor italià molt compromès amb la pau. Té magnífiques instal·laccions que conformem una xarxa de pau i espiritualitat.
Actuarà com a moderador i ens farà partícip de la seva manera d'entendre l'escultura
Amb les seves frases l'escultura no es mira l'escultura se sent i la pau no és diu la pau es fa  Dettoni es posiciona devant de l'art i l'espiritualitat.


17.1.20

Setsjust a les Barnardes de Salt


 El passat 10 de gener es va inaugurar al centre cultural Les Barnardes de Salt l'exposició Setsjust, amb obres de set artistes de Sant Just Desvern.
Moble de manuscrits íntims,de Dolors Puigdemont ens ofereix una reflexió sobre la memòria del nostre interior


 L'obra Columnata de Montserrat Sastre  ens embolcalla amb les seves formes orgàniques i crea un recimpte que ens acull.



Ordina de Pilar Montserrat ens mostra el diàleg que s'estableix en dos materials divergents: el ferro i el feltre amb una estètica etèrea.



Arquitectures silencioses de Clara Vidal ens proporcionen un moment de reflexió a partir de l'objecte cadira.



 La partitura de la música que compon Anna Bofill embolcalla el recinte i crea un ambient perturbador.

 Desdibuixar el paisatge de Carme Malaret ens mostra una instal.lació de destrucció i d'uniformació dels paisatges metropolitants.

 Utilitzant la riquesa  de diversos fangs potencia el seu llenguatge expressiu amb l'abocament d'aigua.
És una obra dinàmica i en constant transformació.
El contrapunt de l'argila cuïta amb les terres crues permet enfatitzar el relat.





L'exposició es podrà veure fins el 28 de febrer.