9.3.23

QUÈ I QUI hi ha a SOTA la TAULA?

 El divendres 17 inaugurem SOTATAULA, una MOstra X-press de 5 artistes joves de Sant Just. Mariona Pujol Miravent, Iona Palau Ribera, Gramina, iona e.Quesada i Font.5 creador/es que  ens proposen posar a debat l'educació artística. El dissabte 18 de març ens APROPAREM en els seus llenguatges plàstics i visuals i el diumenge farem la clausura recollint tot el que haurà donat de si tres dies intensos.

 

 

 

Aquesta imatge de la iona e. Quesada ha servit per il·lustrar els cartells de la Mostra. És una de les obres que podreu veure el cap de setmana.




 

Fons del mar,
on les runes suggereixen,
cordes que trenquen la superfície,
amb estels entre ampolles.
El paper reflecta imatges,
xifrades pel traç.
 
FONT



Mariona Pujol Miravent ens explica Politicals of Rehearsal: Lifta és una peça que es desenvolupa en el marc de la meva estada a Jerusalem el 2020 mentre cursava estudis de ceràmica. Politicals of Rehearsal o política d’assaig és un terme robat a l’artista Francis Alÿs, el qual fa referència a l’assaig com a mitjà per explorar i criticar qüestions socials i polítiques, i de com aquest procés pot revelar idees importants sobre les estructures de poder, la dinàmica social i la possibilitat de canvi. Lifta és el context on s’executa aquest assaig, un dels pocs pobles palestins despoblats que no ha estat completament destruït ni repoblat des de la guerra del 48. La peça audiovisual es construeix com a un registre d’accions situades en aquest espai físic i polític, on el fang és l’eina i els gestos passen des de la ironia, el ridícul i, fins i tot, l’humor

 

L’obra que presento és el projecte final del grau Superior de Ceràmica Artística. La idea principal del treball gira entorn el concepte de la deformació de la meva columna vertebral i s'expressa plàsticament a través del fang vermell cuit a 1200 graus. L'objectiu és buscar sinergies entre la meva escoliosi i la deformació piroplàstica que pateix el fang, jugant amb l'asimetria, l'experimentació i la bellesa de les formes imperfectes. Tanmateix, a través d’aquest projecte, reivindico tres conceptes: el fang vermell com a material per a crear obra artística, la creació a partir del defecte i el prefix “De-" (deforme, deshonest, desigual…), emprat sempre com a negatiu. 

Iona Palau Ribera

 


 



iona
No Ona
No Fiona
No Mariona.
Com a mediterrània, em costa molt allunyar-me de casa. Per això, les meves històries són domèstiques. Vull parlar de les cases habitades i abandonades, dels que se’n van anar. Els que van tornar. Els que es van exiliar. Els que van callar. 
Vull parlar de les històries compartides. Vull parlar de les històries no escoltades.



 Hola, em dic Gramina, altrament conegut com Ernest Prat Rieradevall, i vinc de trobar-me unes pintures velles de la meva mare en una caixa de fusta tacada d’oli.

De petit em va formar el carrau blau i la Maria (la meva mare) en la llibertat creativa, que ha sigut, és i serà l’eix central de la meva obra. Des que tinc memòria creo, i és a partir de crear que visc. Creant vaig passar el dol matern, creant m’he fet gran, creant seguiré creixent. Crear és de lo poc que tinc clar que faré en el futur. I la meva creació es mou per col·leccions.

Cada col·lecció expressa cicles, moviments, es fusionen i es separen, juguen, es transformen. Són permeables. Són. I poca cosa més en puc dir, apart de que m’ho passo molt bé fent-les :) Aprenc amb el repte i la confiança de poder fer el que em proposo. I com que en l’art no hi ha error, sinó experiència, em surt bé. En aquesta exposició veureu un tast de les diverses col·leccions que he anat fent.

He escoltat molt a parlar de llenguatges artístics. I en el fons crec que només n’hi ha un, de llenguatge. Una llengua profunda que ens travessa, en siguem més o menys conscients. Un llengua tant poderosa que antany vam desafiar als déus mateixos construint una torre de babel, que ells esmicolaren a trossets. I com agraeixo que ho fessin! Perquè ara podem parlar tots el mateix llenguatge amb llengües diferents.

 Que la diversitat i la exuberància de la vida i l’art ho omplin tot! Creem sense parar en l’espiral eterna de la lluita contra l’entropia! Per un món on res sigui únic ni monòton, CREA!


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

COMENTARIS